23-09-2011

het spookje en de octopus



Het verjaardagsfeestje van één van de dochters waar ik nog met veel plezier aan terugdenk is die waar we spookjes gingen maken. Het was een groot succes en ieder kind ging met een aantal 'knuffels' in verschillende kleuren naar huis (en ik was een heleboel restjes kwijt). Je hebt er alleen een boek, wol en wat vilt of wiebeloogjes voor nodig. Je begint met de wol om het boek te wikkelen.


Dan haal je een draad door de bovenkant en trekt goed aan.


De onderkant knip je los en na het opplakken van ogen en mond ben je al klaar.


De basis voor de octopus is net zo, je neemt alleen een langer boek. Op de plek van de hals ook een draadje knopen.


Verdeel de draden in acht gelijke porties en maak er een vlecht in.

17 opmerkingen:

  1. Die ga ik onthouden! Leuk voor het feestje van mijn dochter over 2 weken!
    Bedankt.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk!
    Heb de link al doorgestuurd naar mijn werk, we gaan het thema Halloween uitgebreid doen dit jaar dus de spookjes komen héél goed van pas!

    Dank je wel voor deze superleuke tip!
    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig, en leuke wol heb je ervoor gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig, leuk om te maken voor de Halloween seizoen tafel:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great idea! We love Halloween and these would be perfect crafts for my kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg! Ik ben dol op dit soort handleidingen, waarbij ik denk: 'Dat kan ik!'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love that spooky octopus! I wish I could access your Google translator thingy - but can't. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ze vanmiddag al gemaakt met de kinderen en ik heb er zelf een paar gemaakt voor aan de tak in de groep.
    Leuke wiebel-oogjes erop geplakt en ze zien er hartstikke lollig uit.

    De kinderen (zelfs de jongens) vonden het ook hartstikke leuk om te maken en we hebben ze in de halloween kleuren gemaakt.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Inge: Wat ontzettend leuk om te horen! Er was ook iemand die ze in het oranje maakte voor bij het Nederlandse voetbalelftal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel eenvoudig mooi. Het hoeft niet veel te kosten om een gezellig feestje te maken. Super gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soooo cute!!!!!!
    Blessings and magic,
    Donni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zojuist twee inktvisjes gemaakt! Echt een leuk idee! We werken rond het alfabet en bij de I was deze inktvis héél bruikbaar!
    Bedankt voor de eenvoudige handleiding! groetjes Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk. Een vraag voor een niet zo handige moeder... hoeveel wol ben je per inktvisje nodig? Is dat 1 bol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt uit één bol meerdere spookjes maken. Hoeveel hangt af van de grootte van je bol (50 of 100 gram) en hoe dik je je spookje maakt.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips